eerste weekend - Reisverslag uit Accra, Ghana van wilmiek - WaarBenJij.nu eerste weekend - Reisverslag uit Accra, Ghana van wilmiek - WaarBenJij.nu

eerste weekend

16 Februari 2015 | Ghana, Accra

Dag 7: Aqua Safari
Vandaag begon de carnaval in Nederland. Dit moesten we dus even op onze manier hier gaan vieren. We gingen met z’n drieën naar Aquasafari. Dit is een luxe resort aan het meer met een zwembad en waar je ook lekkere cocktails kan drinken en goed kan eten. Ik moet zeggen, gewoon een keer een lekker belegde sandwiches en friet deed me al goed! Je merkte wel dat het echt luxe was, alleen al aan de prijs! Schijnbaar komen er ook alleen maar bekende voetballers of zangers of echt hele rijke ghanezen. Doordat je aan het meer zit, komen er soms nog bootjes voorbij gevaren waarbij de mensen zelf de boot nog moeten roeien. Het contrast is wel echt heel groot dan, zo dicht bij de armen en de rijken. Dat was wel even raar. We hadden daar een paar drankjes op en gingen daarna nog even drankje in het dorp drinken en gingen ook maar iets op straat eten, want koken is ook niet onze favoriete bezigheid. En aangezien je voor 5 cedi (ongeveer 1,50 euro) gewoon ‘gerecht’ heb, kan je niet zelf ervoor gaan koken!
Savonds was er nog een feest in het dorp omdat het Valentijnsdag was. Hier is het gebruikelijk dat je mensen stuk chocola geef. Onze huisbaas gaf ons ook chocola, maar dat is toch wel waardevol, aangezien je weet dat mensen hier niet heel veel inkomsten hebben. Het feest is wel echt heel gezellig hier! Iedereen is helemaal enthousiast met dansen, zelfs de jongens dansen hier echt heel veel! Er waren ook 2 andere jongens mee, die wel te vertrouwen en aardig zijn(volgens Ashley) en als er dan een jongen te veel in de buurt kwam, zeiden de 2 jongens gelijk tegen de andere jongens dat ze weg moesten en dat we al getrouwd zijn. Rachel en ik dragen allebei een ring om getrouwd te lijken, zodat de jongens niks meer van ons hoeven. Maar het was wel makkelijk 2 van die soort bodyguards om je heen! Ons eerste feest hier in AdaFoah en we waren gewoon al de laatste die weg gingen op het feest, dus is denk maar gewoon een teken dat we ons al thuis voelen, hopelijk.

Ze leven hier echt van feest tot feest. Ze sparen hier ook voor, maar het is zo sneu om het allemaal te zien dat ze gewoon geen geld hebben voor andere dingen.
Ook is het hier gebruikelijk dat je doet wat de oudere familie lid aan je vraagt. Zo was de huisbaas zaterdag hele dag tot snachts aan het rijden in de hoofdstad, terwijl het daar super druk was en er eigenlijk ook een feest was waar hij heel graag naar toe wilde.
Je wilt die mensen hier zo graag helpen, maar je weet gewoon dat het niet gaat. Dit is wel soms frustrerend en zal straks als we hele dagen gaan stage lopen in het ziekenhuis ook niet makkelijker worden.

Dag 8:
Vandaag hadden we het rustig aan gedaan. We zijn ergens aan een meer wat gaan drinken en in het dorp bij een hotel wat gaan eten. Lekker bijkomen van de nacht ervoor!

Dit waren denk ik mijn lange uitgebreide verhalen van de eerste week hier. Ik verwacht komende weken/maanden niet meer zo veel te schrijven aangezien dan de dagen denk ik wat eentoniger worden. En deze lap teksten is vast ook niet aantrekkelijk meer om te gaan lezen!