De eerste 2 dagen - Reisverslag uit Accra, Ghana van wilmiek - WaarBenJij.nu De eerste 2 dagen - Reisverslag uit Accra, Ghana van wilmiek - WaarBenJij.nu

De eerste 2 dagen

09 Februari 2015 | Ghana, Accra

Ik ben niet goed in verhalen typen, maar ik zal mijn best gaan doen en sorry voor de mensen die geappt hebben en ik niet goed gereageerd heb. Het zijn nogal drukke dagen geweest.
Sochtends kwamen Tessa en Silvia nog even langs om mij uit te zwaaien. We vertrokken 12 uur op schiphol met 4 andere studenten met een overstap in londen, waar we bij allemaal bruine mensen in het vliegtuig kwamen.
Toen we op het vliegveld in Ghana aankwamen, moesten we door de douane, waar eerst de woonplaats van Rachel niet goed gekeurd was en bij mij wel, maar alles kwam natuurlijk goed. Vervolgens met het ophalen van de koffers was 1 koffer van rachel zoek, maar die lag ergens op de grond. Eenmaal de koffers gepakt te hebben en weer naar de douane of iets gelopen te hebben, kwamen we een scherm met voetbal tegen. Het was tenslotte de finale met Ghana erin. Heel veel personeel stond gewoon allemaal voetbal te kijken ! Wel echt heel leuk om te zien hoe fanatiek ze zijn en gewoon het werk neerleggen! Vervolgens stond onze Coach Ashley ons op te wachten (wat een leuk mens is dat, houd van feesten en dingen ondernemen; ideaal dus!). Als je buiten komt en naar een taxi gaat, staan er gelijk 4 ghanezen om je heen om je koffers te dragen (en wat ze ook gewoon gelijk doen) en uiteindelijk willen ze hier geld voor. Natuurlijk niet gedaan, we hebben er niet om gevraagd!
Aangezien we niet mogen reizen als het donker is, hebben we in een guesthouse geslapen. Dit was overigens niet het beste verblijf, maar er was wel stroom (wat er niet in onze woonplaats is).
De volgende dag (vandaag 9-2) gingen we naar de shoppinghal om een simkaart en internet te halen en geld te wisselen.
De reis van Accra naar Adafoah was een hele belevenis. Ben blij dat we nog leven. Mensen lopen gewoon over de 'snelweg' en gaan inhalen op een 1 baans snelweg, waarbij ze weer net optijd op hun eigen rijbaan zijn.
Het huis is voor 10 personen, waar we nu met 2 personen in verblijven met de man die op het huis past. Pursy. In ons huis is alles nog duidelijk uitgelegd wat wel en niet kan. Het komt er op neer dat bijna alle mannen blanke vrouwen interessant vinden en dat ze alleen aardig doen om je geld. '
Savonds hebben we ergens gegeten, waar we wel wat lang op je eten moet wachten, terwijl je van te voren al gezegd had wat je wil eten (friet!) en wanneer je kom. Daarna nog even een drankje gedaan bij een café. En vervolgens was de dag alweer om.
Ója, het stroom doet het vaak niet. zo'n 24 uur geen stroom en als het mee zit 12 uur wel stroom. Gelukkig hebben we deze avond stroom, dus gaan we alle apparaten goed opladen!
Het is trouwens ook erg warm. Hier zou je 4 keer per dag een ander shirt aan kunnen doen omdat het nat is van het zweet.
En vriendinnen; jullie tijdschrift was echt super leuk!!!
morgen gaan we kennis maken met het ziekenhuis en naar een markt. Woensdag naar het strand!
Mijn Nederlandse nummer gebruik ik niet meer, maar kan op de een of andere manier wel appen met mijn Nederlandse nummer. Mijn nieuwe nummer is: 0206973560
Dit was het wel het belangrijkste denk ik, maar ik zal ongetwijfeld nog wel dingen vergeten zijn!

• 10 Februari 2015 - 09:53

Jan En Riet:

Hoi Wilmiek.

Nou je hebt al een mooi verhaal geschreven. Het is fijn om jou belevenissen te lezen.
    lieve groetjes vanaf de Dijk.XX

• 10 Februari 2015 - 13:41

Marja:

Hoi meiden.
    Nou Wilmiek je hebt jezelf overtroffen met de inhoud van je reisverslag.
    Houd zo vol. Het is zoooo leuk om te lezen

• 10 Februari 2015 - 19:25

Jolanda:

Hoi Wilmiek,

Dit is wel heel leuk om jou zo te volgen ! Ook leuk voor jezelf later om het terug te lezen.
    We zijn benieuwd naar het vervolg :)
    Veel plezier morgen op strand !

• 11 Februari 2015 - 10:33

Opa Peet En OmaNel: